Ești instalator sau electrician? Află cum să atragi clienți pe internet

A fi electrician sau instalator reprezintă în prezent unele dintre cele mai bine plătite meserii.

Poți să găsești foarte rapid un loc de muncă, însă cel mai profitabil este să lucrezi pe cont propriu. Nu toți electricienii și instalatorii reușesc totuși să identifice modalitatea prin care să poată găsi ușor clienți, astfel că acceptă posturi cu salariu fix. Cei care activează însă ca freelancer pot ajunge la venituri foarte mari și totuși pot avea program flexibil. Unii merg chiar pe calea antreprenoriatului și fondează firme, angajând la rândul lor alte persoane pentru a putea acoperi cererea foarte mare.

În era tehnologiei, băile și sistemele electrice funcționează încă într-un mod clasic, se poate spune. Altfel spus, în ciuda anumitor inovații, nu s-au realizat schimbări enorme în aceste domenii. Mai mult decât atât, de electricitate spre exemplu depind toate sistemele informatice moderne, toate electronicele și electrocasnicele. De asemenea, când o instalație sanitară sau termică nu funcționează, intervenția este necesară urgent, indiferent că problema apare într-un apartament modest sau într-o vilă de lux (ori la o clădire de birouri, la un centru comercial etc.).

 

Mediul IT&C și-a pus totuși cumva amprenta pe domeniul meseriașilor de tip electrician și instalator: tot mai mulți români caută online contacte când au o problemă. S-a spart o țeavă? Este nevoie de repararea unei prize? Motoarele de căutare pot oferi rezultate de mare ajutor clienților. Instalatorii și electricienii care știu să atragă clienți pe internet prosperă în zilele noastre!

 

Înainte de toate, trebuie să fii prezent online. Partea bună este că încă puțini instalatori și electricieni tratează cu seriozitate aceste aspecte, un mare avantaj pentru cei care o fac (mai puțină concurență). Ideal este să se folosească rețeaua de socializare Facebook, însă în paralel să existe și un website propriu. Nu trebuie să fie un website complicat, ci unul simplu, dar suficient de elegant și bine conceput astfel încât să ofere informațiile necesare potențialilor clienți. Un website pe platformă WordPress este ideal – se poate găzi chiar aici hosting cu WordPress preinstalat. Temele disponibile gratuit sunt numeroase, se poate ajunge la un website elegant chiar și fără costuri, dacă există ceva cunoștințe digitale. Dacă nu, un programator poate fi contractat pentru a face treaba la un preț foarte mic (care va fi recuperat chiar de la primele lucrări câștigate online).

 

Website-ul unui instalator sau electrician trebuie neapărat să fie asociat unui domeniu propriu, de preferat cu extensia .ro. Numele domeniului poate facilita indexarea în motoarele de căutare și poate include cuvinte cheie de tip instalator, electrician și respectiv localitatea unde se acționează – București, Ploiești, Timișoara, Craiova, Constanța etc. Instalatorul / electricianul trebuie să își prezinte serviciile prestate, cu cât mai multe detalii, eventual și prețuri estimative. De asemenea, ajută să existe cât mai multe fotografii de la lucrări reale, nu luate de pe internet.

 

Mai departe, trebuie acționat pe partea de SEO – optimizarea pentru motoarele de căutare. Cel mai bine este să se colaboreze cu o firmă de specialitate, din nou costurile vor fi rezonabile în raport cu viitoarele câștiguri ce vor putea fi obținute chiar pe termen scurt. De asemenea, instalatorul / electricianul trebuie să fie cât de cât activ pe rețelele de socializare și să încerce să își mobilizeze clienții satisfăcuți să posteze recenzii pozitive pe Google și Facebook.

 

 

 

 

final

sponsor

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here