logo
RNTV Live

Măsurile adoptate de Jandarmeria Prahova în contextul desfăşurării alegerilor europarlamentare si referendum

Atenţie! Cum vei putea să votezi și unde
Mihai Constantinescu

Măsurile adoptate de Jandarmeria Prahova
în contextul desfăşurării alegerilor europarlamentare si referendum

În conformitate cu prevederile Legii nr. 33/2007 privind organizarea si desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European ale Ordonanţei de Urgenţă nr. 6/2019, ale Hotărârii Guvernului nr. 80/2019 ale Hotărârii Guvernului nr. 101/2019, ale Legii nr. 3/2000 privind organizarea referendumului şi ale Hotărârii de Guvern nr. 278/2019, în ziua de duminică, 26 mai 2019, au loc alegerile pentru membri din România în Parlamentul European şi referendumul naţional.

Procesul de votare se va desfăşura în ziua de 26.05.2019, între orele 07:00 – 21:00.
Potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 81/2019, campania electorală se desfăşoară în perioada 27.04.2019 – 25.05.2019 ora 07.00.

Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Prahova, alături de celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne din judeţul Prahova execută, conform ,,Planului general de măsuri privind aplicarea măsurilor din competenţa structurilor Ministerului Afacerilor Interne, în contextul desfăşurării procesului electoral pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European şi referendumului naţional,” următoarele misiuni:

 menţinerea, asigurarea şi restabilirea ordinii şi siguranţei publice, pe întreaga perioadă de organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membri din România în Parlamentul European şi referendumului naţional;
 protecţia sediului biroului electoral judeţean Prahova și al locului de păstrare a materialelor electorale;
 protecţia a 220 secţii de votare din totalul de 623 la nivelul jud. Prahova;
 însoțirea și protecţia urnelor mobile (la nivelul sectiilor de votare date în responsabilitate);
 protecţia a 44 de locuri de depozitare temporare (primării) din totalul de 104;
 asigurarea securităţii buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării, pe timpul transportului şi a depozitării acestora;
 asigurarea dosarelor întocmite de birourile electorale ale secţiilor de votare date în responsabilitate, precum și ale lucrătorilor I.S.U. pe timpul transportului acestora la biroul electoral judeţean Prahova;
 asigurarea măsurilor de ordine şi siguranţă publică în zona Instituţiei Prefectului Prahova, pe timpul desfăşurării procesului de transmitere a proceselor verbale şi dosarelor către biroul electoral judeţean Prahova (ptr. gestionarea aşteptării persoanelor se va folosi un sistem bazat pe eliberarea la sosire a unor tichete de ordine).
 asigurarea securităţii dosarelor cuprinzând procesele verbale întocmite de birourile electorale ale secţiilor de votare, pe timpul transportului acestora de la biroul electoral judeţean Prahova, la judecătoriile arondate.
 asigurarea securităţii dosarelor, sigilate şi ştampilate, întocmite de biroul electoral judeţean Prahova, pe timpul transportului acestora la biroul electoral central Bucureşti;
 asigurarea rezervelor necesare pentru aplicarea măsurilor specifice de ordine si siguranţă publică precum şi de intervenţie pe timpul perioadei electorale.
Comitetul tehnic întrunit în data de 19.05.2019 sub coordonarea prefectului județului Prahova și a președintelui B.E.J. Prahova a luat următoarele măsuri:
– stabilirea unui traseu bine determinat pt a asigura fluenţa depunerii materialelor electorale la instituțiile cu atribuții, pentru preluarea documentelor și materialelor cu rezultatul votării;
– constituirea unui perimetru, delimitat cu garduri metalice, pe latura de Nord-Est al clădirii Consiliului Județean – intrarea B, unde vor fi montate corturi de către I.S.U. Prahova, ca zona tampon pentru prevenirea aglomerării sălii” Europa”, unde vor fi dispuse băncuțe și scaune cu instalație de sonorizare;
– constituirea unui punct de coordonare , in data de 26.05.2019, începând cu orele 21:00, ( in dreapta barierei de la parcarea de la intrarea B),din care vor face reprezentanți ai Jandarmeriei, Poliției, I.S.U, şi primăriei Ploieşti cu rolul pe de o parte ,de a asigura ordinea la intrare a membrilor comisiei cu rezultatul votării, iar pe de altă parte pentru coordonarea integrată și rezolvarea cu celeritate a solicitărilor președinților sectiilor de votare privind repartizarea autotvehiculelor necesare si insoțirea cu paza înarmată a membrilor comisiilor cu rezultatul votării la B.E.J.Prahova.

comunicat I.J.J. Prahova

Foto cu caracter ilustrativ

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor