logo
RNTV Live

Primăria Ploieşti şi cele 50 de autobuze pe care, de fapt, nu le achiziţionează, ci le…închiriază

autobuye
rnews

Primăria Ploieşti vrea 50 de autobuze pe străzile oraşului, pentru revigorarea şi înnoirea parcului auto.Cum vrea să facă asta? Una dintre variante ar fi leasingul operaţional. Ce înseamnă asta? Că municipalitatea nu va avea statut de proprietar, ci doar de chiriaş pe cele 50 de mijloace de transport în comun.

Leasing operaţional – transferarea dreptului de utilizare al unei flote, unei companii în condiţiile achitării unei RATE LUNARE FIXE, care acoperă toate costurile de funcţionare ale unei maşini, cât şi alte servicii suplimentare ( asigurări, dobânzi, taxe şi impozite, mentenanţă, reparaţii şi costuri administrative).

Flota, în cazul de faţă – 50 de autobuze pe care municipalitatea vrea să le achiziţioneze printr-un astfel de leasing.

Compania, în cazul de faţă – Primăria municipiului Ploieşti

Aleşii locali au la dispoziţie fie această variantă, care presupune, de fapt, o închiriere a autobuzelor, fie accesarea un împrumut BERD. Diferenţele de costuri, evident, sunt foarte mari, una fiind achiziţia, ceea ce te transformă automat în proprietar, alta fiind varianta leasingului operaţional.

Rămân,la final, cele 50 de autobuze Ploieştiului, dacă se alege varianta leasingului operaţional? Răspunsul este nu, fiindcă el se adresează strict nevoii de mobilitate. Plăteşti  chirie pe măsură ce foloseşti bunul. După care, fie îl returnezi, fie îl achiţi la valoarea la care ţi se face oferta de către firma de leasing.

 

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor