logo
RNTV Live

Primarul liberal al Ploieștiului vrea taxă auto pentru șoferi. Adrian Dobre, atac grosolan la adresa ministrului Mediului

Eliminată la 1 februarie 2017, reintrodusă la sfârşit de an.Taxa auto revine/ sursa foto economica.net
rnews

Primarul liberal al Ploieștiului vrea taxă auto pentru șoferi. Adrian Dobre, atac grosolan la adresa ministrului Mediului

Adrian Dobre nu mai știe cu ce să împovăreze ploieștenii. Așa că după ce că lasă zeci de mii de oameni fără căldură și apă caldă, dar și fără soluții, trece la ”rezolvare” poluării din România.

Într-o postare făcută în acestă seară pe pagina lui de socializare, Dobre trece la jigniri.

Mai mult, în ziua în care acest primar liberal a ”uitat” că se împlinesc 102 ani de la nașterea marelui om politic liberal, Mircea Ionescu Quintus, Dobre se apucă să facă aprecieri deșănțate, și cere introducerea taxei auto.

Adrian Dobre o acuză pe Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului că: ”nu a fost în stare să găsească o formulă matematică să-i pedepsească pe cei care poluează peste măsură și care umplu România de rable, doamna Leocadia a abandonat lupta” – scrie Dobre pe pagina lui oficială de facebook.

Ce nu știe Dobre, sau omite cu bună știință în postarea jignitoare și calomnioasă, este că noua contribuție auto urma să fie fundamentată pe următoarele criterii: emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea.

Respectiv, grupul de lucru care elaborează această taxă, trebuie să găsească formula matematică prin care statul să nu mai piardă și alți bani.

Conform unor statistici oficiale, în perioada 2007-2017, statul a colectat, sub diverse forme ale taxei auto, suma de 7,24 miliarde de lei.

În contextul în care România riscă o procedura de infringement privind taxa auto, autoritățile au eliminat-o la începutul anului 2017.

Pentru sumele restituite până în 2017, statul a cheltuit mai multe sute de milioane de lei drept cheltuieli de judecată și dobânzi, după ce persoanele în cauza au acționat în instanță Fiscul și Fondul de Mediu, blocând conturile acestor instituții.

Dacă Guvernul nu ar fi decis restituirea taxelor, Comisia Europeană ar fi declanșat o nouă procedură de infringement împotriva României.

Așadar, anunțul făcut de Grațiela Gavrilescu, potrivit căreia nu va fi încă introdusă o taxă auto, are și argumente solide.

“În grupul de lucru, din care fac parte inclusiv conducătorii și multe dintre ministerele abilitate, nu au reușit să găsească formula matematică, astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiție, așa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu”, a spus astăzi ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

Ministerul Mediul nu a ”abandonat lupta”, așa cum spune Adrian Dobre. Ci vine cu soluții clare pentru înnoirea parcului auto al României, și nu neapărat pentru împovărarea românilor cu noi taxe.

Astfel, în acest moment, ministerul Mediului derulează mai multe programe Rabla pentru mașini uzate.

În programul Rabla Plus este acordat un ecotichet de 45.000 de lei (10.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare pentru achiziționarea unui autovehicul nou, pur electric.

De asemenea, Guvernul oferă un ecobonus de 20.000 de lei (aproximativ 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/ km.

romsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor