logo
RNTV Live

Rareş, adolescentul nevăzător de la liceul din Ploieşti, este elev de zece. I se permite sau nu să participe la cursuri cu însoţitor?

colegiul naional Alexandru Ioan Cuza
Mihai Constantinescu

Discriminare sau nu la Colegiul Naţional “Alexandru Ioan Cuza ” din Ploieşti

Rareş, adolescentul nevăzător de la liceul din Ploieşti, este elev de zece. I se permite sau nu să participe la cursuri cu însoţitor?

Rareş este elev în clasa a X-a la clasa de filologie, biling română-franceză, la  Colegiul Naţional „Alexandru Ioan Cuza” din Ploieşti. Visează să devină realizator de emisiuni. Şi chiar are mari şanse să-şi îndeplinească visul. Profesorii săi spun despre el că este dotat intelectual şi că are rezultate foarte bune la învăţătură.

Din clasa a IX-a vine însoţit în permanenţă de mama sa care îl ajută cu notiţele. Conducerea şcolii spune că Rareş a fost foarte bine primit de colegii de clasă şi chiar îl ajută atunci când are nevoie. Însoţitorul său a fost şi el acceptat.

Se pare încă că mama acestuia a început să nu se mai poarte ca o “umbră” a elevului nevăzător, aşa cum ar fi fost normal. Cei 28 de elevi ai clasei au spus dirigintei că prezenţa mamei se face simţită tot mai apăsător. Este şi motivul pentru care dascălul a fost rugat să-i explice însoţitorului că este mai bine pentru toată lumea să nu mai participe la ore. Profesorii şi colegii spun chiar că adolescentul se integrează în colectiv mult mai bine când nu este şi mama sa prezentă.

Mama nu poate accepta situaţia

Mama a refuzat categoric această variantă şi a explicat conducerii şcolii că dacă situaţia nu se remediază îl va muta la altă şcoală

Vezi şi  https://portal.republikanews.ro/scandal-urias-la-un-liceu-din-ploiesti-un-elev-nevazator-nu-mai-poate-sa-se-prezinte-la-ore-dintr-un-motiv-incredibil/

Părintele adolescentului spune că din clasa a VII-a a înţeles că este bine pentru copil să participe cât mai puţin la ore alături de el. A şi făcut acest lucru, susţine părintele. Dar decizia de a nu mai putea participa deloc i se pare nelalocul ei. Sunt ore de curs unde nu se poate descurca fără ajutor. Unul dintre exemple este şi ora de informatică la care Rareş nu poate participa la fel ca şi colegii săi, existând diferenţe majore de învăţare.

Legea este de partea mamei

Cei de la Protecţia Copilului spun că Rareş are tot dreptul de a se prezenta la ore cu însoţitor. În conformitate cu prevederile Ordinului 1985/2016 privind evaluarea şi intervenţia în cazul copiilor cu dizabilităţi şi a celor cu cerinţe educaţionale speciale, printre măsurile de sprijin prevăzute pentru a fi implementate în vederea unui sistem de educaţie incluziv, este prevăzut şi dreptul facilitatorului de a se afla alături de copil în unitatea de învăţământ.

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor