logo
RNTV Live

Rompetrol a intrat în Top 10 cele mai valoroase branduri din România. Unul din șapte kilometri de drum din țara noastră este realizat cu bitum de la Vega.

Rompetrol-Rafinare (Large)
Oana Stoica

Cu o creștere de 44 %, Rompetrol a intrat în Top 10 cele mai valoroase branduri din România

Numele companiei Rompetrol, parte a grupului KMG International, a fost inclus, în premieră, în topul 10 al celor mai valoroase branduri din România. 

Potrivit raportului publicat de Brand Finance – societate independentă de evaluare cu activitate la nivel global, brandul Rompetrol înregistrează o creștere de 44% față de anul precedent, fiind evaluat, anul acesta, la 111 milioane de euro, comparativ cu 77 de milioane de euro în anul 2018.

Top 10 este ocupat de brandurile celor mai importanți actori din industria românească.

 „Am primit cu satisfacție vestea legată de includerea Rompetrol în topul primelor zece branduri valoroase din țara noastră. Această nominalizare reprezintă rezultatul muncii depuse de toți colegii noștri care activează în grupul KMG International, dar și a partenerilor noștri care au încredere în compania noastră. Angajamentul asumat de Rompetrol Rafinare, de a investi masiv în retehnologizare, în dezvoltarea operațională și în cele mai bune tehnologii de limitare a impactului asupra mediului, atât la Petromidia cât și la rafinăria Vega din Ploiești, își arată roadele astăzi, când numele companiei noastre este nominalizat printre primele zece branduri din România. Le mulțumesc tuturor colegilor mei pentru profesionalismul și dedicarea cu care muncesc, zi de zi, pentru a continua tradiția și a duce mai departe renumele de care se bucură Rompetrol atât în țară cât și peste hotare”, a declarat Marcel Pavel, împuternicit al directorului general al Rompetrol Rafinare pentru punctul de lucru Rafinăria Vega Ploiesti.

Un catalizator important al creșterii brandului Rompetrol este reprezentat de rezultatele operaționale excepționale consemnate în ultimul an la nivelul rafinăriilor Petromidia și Vega, cele două active extrem de importante aflate sub umbrela Rompetrol Rafinare.

Rezultatele din ultimii ani pot fi puse pe seama investițiilor majore, în valoare peste 1,6 miliarde de dolari, implementate de KMG International începând cu 2007 – anul preluării activelor de către KazMunayGas – până în prezent.

Rafinăria Petromidia a înregistrat 11 recorduri istorice în 2018, la capitole precum materiile prime procesate (5,92 milioane de tone), produse petroliere obținute (5,78 milioane tone), producția de benzine (1,36 milioane tone) sau motorine (2,75 milioane tone).

Rafinăria Vega din Ploiești, aflată în exploatare încă din 1905, a reușit să depășească,  pe parcursul anului 2018, un număr de 8 recorduri istorice la capitolele materie primă procesată, produse obținute – bitum, solvent, hexan – și la gradul de utilizare a capacității de rafinare.

Vega este un furnizor de produse speciale obținute exclusiv din materiale semifabricate livrate de către rafinăria Petromidia, cu care funcționează în sinergie perfectă.

Rafinăria ploieșteană reprezintă unicul producător de bitum și hexan din România, Vega având o experiență de peste 90 de ani în producerea bitumului rutier.

Unul din șapte kilometri de drum din România este realizat cu bitum de la Vega.

Programul de investiții al grupului KMG International a condus la realizarea, în cadrul rafinăriei ploieștene, a primei instalaţii de bitum rutier modificat cu polimeri din România.

Bitumul rutier modificat cu polimeri se distinge printr-o elasticitate îmbunătățită și o rezistență mai ridicată la uzură și la variațiile de temperatură, având o durată de viață cu 50% mai mare şi capacitate de a reduce zgomotul in trafic.

Rafinăria Vega nu reprezintă doar un important angajator din Prahova, ci și un contributor substanțial la bugetul local.

Vega beneficiază de politica susținută de investiții a Rompetrol, grupul preocupându-se constant atât de dezvoltarea operațională a rafinăriei, cât și de implementarea tehnologiilor moderne care să reducă impactul asupra mediului înconjurător.

Totodată, Rompetrol desfășoară o serie de parteneriate strategice cu universități, licee și școli din Ploiești, aducându-și aportul la formarea viitoarelor generații și la ducerea mai departe a istoriei unei industrii cu o tradiție care depășește 160 de ani.

Rompetrol este un brand înființat în 1974, cu scopul de a reprezenta industria petrolieră din România peste hotare.

La momentul înfințării, compania oferea servicii din zona extracției țițeiului în țări precum Iran, Irak, Sudan, Libia, Arabia Saudită. După căderea comunismului, compania a fost privatizată, fiind cumpărată de omul de afaceri Dinu Patriciu.

La finalul anilor 90, Dinu Patriciu a dezvoltat brand-ul, adăugând în portofoliul Rompetrol și rafinăria Petromidia, cea mai nouă care fusese construită în România la momentul căderii regimului comunist.

După o privatizare anterioară ratată, rafinăria fusese oprită, iar Patriciu a repornit-o şi, în paralel, a început construcţia unei reţele de benzinării, în România întâi, apoi în zona Mării Negre şi a ajuns până în vestul Europei: după ce a cumpărat reţeaua locală Dyneff, sigla Rompetrol a apărut pe benzinăriile din sudul Franţei şi nordul Spaniei.

Ulterior, compania a fost vândută grupului internațional KazMunayGas, care a păstrat brandul Rompetrol și a continuat investiţiile la Vega și Petromidia.

Compania a devenit unul dintre cei mai mari exportatori ai ţării şi primul exportator de produse petroliere.

Numai anul acesta, Rompetrol Rafinare a alocat pentru modernizări și investiții tehnologice, pentru cele două rafinării aflate în portofoliu, un buget de 63.822.404 dolari, depășind anul 2018, când Rompetrol a alocat pentru investiții suma de 56.908.242 dolari.

 Sursa foto: Energy Center

romsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor