logo
RNTV Live

Aerodromul Alexeni din județul Ialomița, abandonat timp de 20 de ani, se pregătește să devină cel mai mare aeroport privat din România

download
Constantin Corina


O fostă bază militară aviatică, cu o istorie de 73 de ani, se va metamorfoza în cel mai mare aeroport privat din țară. Planurile includ construirea de terminale la doar o oră distanță de București, proiect evaluat la 400 de milioane de euro

În mijlocul unui peisaj dominat de un hangar imens și clădiri de birouri dezolante, toate părăsite și aspru afectate de trecerea timpului, pista încearcă să povestească trecutul glorios al Aerodromului Alexeni din județul Ialomița. Aici, acolo unde acum un secol se desfășurau lupte ale militarilor germani, astăzi domnește o liniște deplină și opresivă. Autoritățile își propun să readucă la viață această locație și să restabilească gloria de altădată a Patriei Elicopterelor.

Conform proiectului, Aeroportul Alexeni va fi construit pe locul primei baze de Elicoptere din România. Acesta va include două terminale impresionante: unul pentru pasageri, cu o suprafață de 30.000 de metri pătrați, capabil să servească anual 6,5 milioane de călători, și un terminal cargo, cu o suprafață de 20.000 de metri pătrați, care va manevra 10.000 de tone de marfă pe an. Aceasta înseamnă o suprafață echivalentă cu aproximativ opt terenuri de fotbal.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, sute de soldați găseau adăpost în Alexeni, iar chiar și înainte ca locația să devină aeroport, avioanele și elicopterele militare aterizau pe câmpul din Alexeni. Acest loc are o importanță istorică semnificativă, fiind locul în care a fost inaugurat primul avion supersonic românesc, sub conducerea dictatorului comunist Nicolae Ceaușescu, amintirea căruia rămâne vie și în prezent.

Baza militară a fost abandonată în anul 2000, iar unsprezece ani mai târziu, aici s-a organizat un miting aviatic transmis în direct de Observator. După reconstrucție, aeroportul, situat la aproximativ o oră de condus de București și la mai puțin de două ore de Constanța, ar putea absorbi traficul de companii low-cost de pe Aeroportul Henri Coandă.

Perspectivele pentru aeroport includ și crearea de locuri de muncă și dezvoltarea economică a regiunii, prin atragerea unui număr semnificativ de companii care să deservească acest aeroport și prin generarea de impozite și taxe locale. Există planuri și pentru construirea unui alt aeroport în sudul Capitalei, la Adunații-Copăceni, însă acestea sunt în stadii incipiente și nu au început să prindă contur concret.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor